Kategorier

Köpvillkor och integritetspolicy

Köpvillkor:

Frakt

Normalt hanteras och skickas din order inom 24 timmar (Mån-Fre) Din order skickas med Posten eller Schenker. Läggs order innan 13:30 så garanterar* vi att din order blir hanterad samma dag.

*I samband med högsäsong dvs dagarna innan jul samt efter längre storhelger kan vi behöva en extra dag för att hantera din order.

Normal leveranstid med Postnord: 1-2 vardagar. Postnord levererar ca 94% av försändelserna nästkommande vardag. Vi kan därför inte till 100% garantera att din order levereras nästkommande vardag. 

Normal leveranstid med Schenker: 1-3 vardagar till vissa mindre orter i norra Sverige levererar försändelser bara 1 gång / vecka

Tänk på att förseningar hos våra speditörer alltid kan förekomma (felsorteringar, fordon som går sönder etc) så de angivna leveranstiderna är endast en uppskattning och inget som kan utlovas med säkerhet.


Din order skickas till den adressen som uppgivits i samband med köpet. Adresser kan inte ändras på köp som är gjorde mot faktura eller delbetalning.
Du som kund ansvarar för att adressen är komplett och rätt. Utskick som gjort till adresser som är felaktiga eller ofullständiga ersättes ej.

För outhämtade/olevererbara paket/försändelser tillkommer en avgift på 200kr i hanteringsavgift Det är därför viktigt att ditt uppgivna SMS nummer (mobilnummer) är korrekt

Förseningar kan förekomma vid extrem belastning hos oss eller våra leverantörer/fraktbolag te.x vid högtider. Någon kompensation för förseningar utges ej.

Vi förbehåller oss rätten att ändra leveransmetod från Posten till Schenker om det är påkallat utifrån varans vikt/storlek eller värde. Detta gäller dock inte om ni valt hempaket.

Avhämtning

Vi erbjuder kostnadsfritt avhämtning från vårt lager i Malmö helgfri vardag 10-16 (avvikelser kan förkomma)

 

Betalning

Vi erbjuder betalningar genom:

Klarna (Kort, Banköverföring, Faktura & Delbetalning)

PayPal (Kort, Saldo) (För tillfället ej aktiverat)

Frågor kring betalningar fakturor osv hänvisar vi dig att direkt ta kontakt med Klarna

https://www.klarna.com/se/kundservice

Rabattkoder

Vi erbjuder till och från och i lojalitets & marknadsföringssyfte rabattkoder till våra kunder. Dessa kan användas fritt med vissa undantag. För de varor som är exkluderade ifrån rabattkodsanvändning förbehåller vi oss rätten att kontakta kunden och eventuellt annullera ordern eller delar av ordern.

De varor som är exkluderade står det i regel i objekttexten eller/och i villkoren för rabattkoden!

Stående undantag är att frifrakt endast gäller billigaste frakt alternativet samt att barnvagnar, mobiltelefoner, onewell och liknande transport artiklar samt LCD skärmar alltid är exkluderade ifrån % rabatter

Prissättning

Malmö TeknikKompani AB förbehåller sig rätten att annullera ordrar där varor vars pris är felaktigt satt sk tryckfel. (Har dock aldrig hänt)

Avbeställning

Har du råkat att beställa fel eller ångrar dig efter ditt köp så kan vi i regel korrigera din order fram till att den hanterats. Efter att den hanterats har vi ingen möjlighet längre att ändra eller stoppa din order. Det du måste göra nu är att "ångra" ditt köp (se nedan)

Ånger

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som privatkund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag för använd/ öppnad vara. Eller helt avslå ånger om varan ej går att återställa. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktig dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå från återbetalning av varans värde. Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott eller under och ofrankerade försändelser.

Observera att "in ear" hörlurar där förpackningen eller plomberingen brutits omfattas ej av ångerrätten.

Föjlande blankett skall fyllas i och med skickas till oss vid ånger:

http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/lagarregler/lagar/2angerblankett.html

HÄR HITTAR DU MER INFO OM ÅNGER OCH AVTAL UTANFÖR AFFÄRSLOKAL:

http://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/angerratt/

Din vara skall skickas åter till adressen nedan. Tänk på att förpacka väl, du som kund ansvarar för att varor som ångras når oss och att det är i helt skick.

Malmö TeknikKompani AB

Silverviksgatan 30

21374 Malmö

Företag omfattas ej av ångerrätten!

Garanti och reklamation

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss. Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Vi ger dig 1 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. Förbrukningsvaror samt tillbehör som t ex batterier, fodral samt laddare ges 6mån garanti. Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi eller någon av våra samarbetspartners undersöka produkten. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi eller serviceverkstaden rätt att debitera dig för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter (minst 99kr+porto) tillkommer.

Skulle tvist uppstå ställer sig Malmö TeknikKompani AB sig positiva till ett tvistlösningsförfarandet.

Länkar med användbar information

Konsument Europa

ARN

Integritetspolicy:

Vad är personuppgifter och vad är behandling av personuppgifter?
Personuppgifter är all information som direkt, eller indirekt tillsammans med andra uppgifter, kan kopplas till en levande fysisk person. Det innebär att vitt skilda uppgifter som t.ex. namn och kontaktuppgifter, IP-adresser, tävlingsbidrag, gjorda val och beteenden utgör personuppgifter.

Behandling av personuppgifter är allt som sker med personuppgifterna. Varje åtgärd som vidtas med personuppgifter utgör behandling, oberoende av om den utförs automatiserat eller ej, såsom insamling, registrering, organisering, strukturering, lagring, bearbetning eller ändring, framtagning, läsning, användning, utlämning genom överföring, spridning eller tillhandahållande på annat sätt, justering eller sammanförande, begränsning, radering eller förstöring.


1. Vilka personuppgifter samlas in och när raderas de?
När du besöker/använder våra Digitala Kanaler & tjänster kan vi komma att samla in uppgifter om dig som t.ex. namn, adress, postadress, e-postadress, telefonnummer, identifikationsuppgifter, information om din användning av våra tjänster och produkter och transaktionshistorik. Vidare kan vi komma att samla in teknisk data om de enheter du använder för att få tillgång till våra Digitala Kanaler, däribland IP-adress, unikt enhets-ID, typ av webbläsare och cookieinformation. Insamlingen som beskrivs häri sker exempelvis genom att du anger dina personuppgifter i olika formulär på våra Digitala Kanaler.

När du tar kontakt med oss via kundservicefunktioner i våra Digitala Kanaler, till exempel i samband med att du gör en reklamation, kommer dina kontaktuppgifter samt ärendeinformation att behandlas av oss.

Vi har placerat s.k. "cookies" i vår Digitala Kanaler. Genom dessa cookies samlas uppgifter om hur du använder den Digitala Kanalen in. 

Personuppgifterna kommer att behandlas av oss endast så länge som det behövs för att uppfylla ändamålen med behandlingen eller för att fullgöra våra rättsliga skyldigheter.

2. Hur samlar vi in informationen?
För att kunna leverera en bra och modern tjänst sparar vi cookies (små textfiler) på din dator. Dessa gör att vi kan komma ihåg vilka inställningar du gjort och känna av att du är inloggad. Vi samlar även in basala personuppgifter i samband med köp. 

3. Hur behandlar vi personuppgifter?

Vi sparar dina uppgifter i vår kunddatabas, De uppgifter vi sparar är namn, postadress, telefonnummer och e-postadress om vi behöver komma i kontakt med dig samt för att kunna fullfölja leverans av din order.

4. För vilka ändamål behandlas personuppgifter?
För att vi ska kunna tillhandahålla de produkter och tjänster du beställt och administrera vårt avtal med dig;
För att vi ska kunna kommunicera med dig vid kontakt via kundservice, email formulär.
För marknadsföringsändamål, däribland för marknadsföring via post, email och sms/mms (som du kan välja bort via en länk i varje utskick som görs via email eller sms/mms);
För att analysera och gruppera besökarna efter urval, prioritering och preferenser, vilket innebär att en så kallad profilering sker, i syfte att kunna tillhandahålla dig relevant och anpassad information, rekommendationer, annonser och erbjudanden. 
För att behandla din betalning eller förhindra eller upptäcka bedrägerier;
För att ta fram statistik över användningen av våra Digitala Kanaler och dess tjänster; och
För att underhålla, utveckla, testa och förbättra våra Digitala Kanaler och de tekniska plattformar som de tillhandahålls på.

Vanligen lämnar vi vidare dina uppgifter i form av namn, adress och sms och/eller e-post till våra fraktpartners Posten/Schenker/DHL vars enda syfte är för att kunna fullfölja leveransen till dig.

Vi lämnar aldrig dina uppgifter vidare till någon som inte kan anses som part.

Har du några frågor kring vår integritetspolicyn kan du mejla info@malmoteknik.se